Tonåringar till salu!

Nån som vill ha ett par skrikiga, bråkiga, odrägliga ungar?
Kan man lägga ut dem på Blocket kanske?
För herregud, man kastar väl inte apelsiner heller!
Eller skriker så grannarna flyger upp i taket!
Jag har helt klart misslyckats med min uppfostran.
Men när är den slut? Uppfostran alltså?
Ska de inte börja uppfostra sig själva nån gång?
Jag tänkte nog att när de fyller 18 så blir de vuxna.
Och då behöver man inte uppfostra mer, utan det inlärda sitter kvar.
Ha!
Jag tror aldrig att vissa slutar att provocera och bråka.
Nästa hopp är när de flyttar hemifrån.
Nu är det inte båda som fyllt 18 än, men det är inte båda som provocerar eller känner sig provocerade av minsta lilla heller.
Det är inte heller båda som är under 18, men anser sig lagom mogen att göra allt som de stora barnen får göra.

Hjälp mig doktor Phil!
Var tog mina sötnosar vägen?

/Blomma




/Blomma

Kommentarer
Postat av: klimakteriehäxan

Det gäller att försöka minnas de gyllene ögonblicken... fast det inte alltid är så enkelt!

Postat av: Eden

Jag vet inte hur det är med blocket, men tradera kanske?

http://eden.webblogg.se/290706201915_hur_gick_det_dr_till.html

2007-01-18 @ 23:15:35
Postat av: Ines

Jag brukar föreslå ett byte i det här läget. Jag har tre grabbar till över, men just nu funkar de ganska bra. Kan återkomma när de blir odrägliga? Kram!

2007-01-26 @ 06:50:42
URL: http://iness.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback