Stilpolis och telefongris

Jag hade precis sett stilpoliserna på TV, och såg mig själv i spegeln med föraktfull min.
Sa till Smultron, att på en söndag är det väl ok att vara så här ful ändå? Jag orkade inte snygga till mig på hela dan.
Men du är inte alls ful, sa den gullungen.
Vad gullig du är, sa jag.
Äh, du är inte ful bara, sa hon då.
Och för den som inte pratat med en 18-åringen i utesvängen på länge, så kan jag säga att det är en väldig komplimang!
Fast jag ser rätt bedrövlig ut ändå...
Men vad gör väl det när man bara har träffat familjen som ändå vet hur jag ser ut.
En stilpolis skulle jag gärna ta med mig på shopping. Och medföljande shoppingkassa.
Undrar vad de skulle säga.
Övervintrande hippie?
Tonårsklädd tant?
Frisyrlös?

Jag vill verkligen inte vara nån tant!
Det är nog en skräck.
Men snart är jag där...
Eller jag kanske redan är där. Igår kollade jag och Särbo på mobiltelefoner och en yngling på sådär 20 år började fråga och berätta och visa vad som fanns. "Fast ni har väl inte mp3 i datorn?" sa han. VA? Trodde han vi var pensionärer? För en 20-åring är vi väl det...
Jag svarade bara, "jo, men jag orkar inte ladda ner massa musik, så jag vill ha radio i telefonen."
Det lät väl lagom pensioaktigt. Usch på mig! Nu är jag fördomsfull mot pensionärer också.
Det är bara att inse, jag är inte ung.
Men jag tänker inte sluta ha jeans på mig för det!
Det kan man väl ha om man är 100 år också! Det tänker jag ha om jag blir så gammal. Så det så!

Förresten så vann jag kampen mot
Comviq. Det är en seger, så nu kan jag köpa ny telefon igen.
 
Glöm inte gissa vilket påstående om mig som är falskt!
Vad ska bort?

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Helen

ja har tänkt att ja ska bli minst 100år till.. (120 alltså) o ja tänker aldrig sluta använda jeans!! sådeså.. =p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback