Semlor

Årets första semlor köpte jag idag på gamla Dalpojken, numera XOKO, på Rörstrandsgatan i Stockholm.
De har ärvt semmelreceptet från Dalpojken, så förväntningarna var stora.
De var goda, visst, men jag ställde in dem i kylen några timmar innan vi käkade, och då blev de liksom blöta utanpå brödet. Inte så smaskigt.
Alltså inget bra test. Det måste göras om.
Och jag vet vem som inte kommer kunna låta bli att köpa Dalpojkensemlor när han går förbi: jo, Särbo!
Han är ju en semmelman. Han skulle kunna äta semlor varje dag.
Så gott är det väl inte? Jag petar oftast bort massa grädde för att det är för mycket.
Nu har jag fått min dos semlor för ett tag, men nästa vecka blir det nog en med Särbo ändå.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: smultronkiwi

Käkade årets första semla redan förra veckan faktiskt. Det var en kaffesemla (mindre grädde och lite vaniljkräm också). Smarrigt är det. Men godast att göra själv för då kan jag ha i MYCKET mandelmassa som jag är barnsligt förtjust i.

Ha det...


.

Postat av: Blomma

Kaffesemla har jag aldrig smakat. Låter gott faktiskt. När Hallonungen var liten gjorde vi alltid tårta med hälften grädde hälften vaniljkräm för hon gillade inte alls grädde. Det var ju gott, så det är säkert gott i semlor också.

2007-01-17 @ 21:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback