Nyårsrapport från förorten

Jag och Särbo åkte iväg och firade med familj och vänner. Tjejerna räknar jag knappt med längre, möjligtvis till middan, men nu hade de andra planer. Det är bara en bonus om jag får dem med nån gång.
Vi hade det iallafall jättetrevligt med god mat och trevliga vänner.
En taxi fick vi tag på också. Fantastist mitt i nyårsnatten!

Jag och Särbo kom hem först och hann sova ett par timmar innan jag hörde Smultron i dörren.
Hon hade firat med kompisar och de förflyttade sig under natten och firade på flera ställen. Hon var hemma på morgonkvisten. Tog en obligatorisk lov i köket för att rafsa åt sig nåt ätbart och sen i säng och sov tills efter lunchtid. Trött men vid liv!
Hallon, min minsta skrutt, var hos sin pappa och käkade middag och sen iväg med kompisar. Som jag anat så släppte han mer på tyglarna än vad jag tycker är ok, så hon fick sova borta. Var visst hemma igen rätt så tidigt dan efter så det kunde väl varit värre.

Igår natt kunde jag knappt sova. Inte så otippat när man sovit för länge.
Sen var det inte helt lätt att koppla av heller. Det rörde sig ungar, det pratades, det skrattades, inte så högt, men nära mitt sovrum. Jag kunde inte ens sova med öronproppar, och de var faktiskt inte särskilt högljudda.
Jag liksom kände vibreringarna i kroppen!! Som av höga basljud! Undrar om döva "hör" så?
Alltså tog jag ur öronpropparna igen, för det var värre att känna ljudet än att höra det!
Tror jag omedvedet gav upp att somna efter att ha väckts precis i insomningsögonblicket ett antar gånger.
Resultatet blev att nu är jag trött.
Ska först lokalisera Hallonungen som är ute, innan jag vågar sova. Hon ska bara, hela tiden!

Glöm inte svara på min undersökning i förra inlägget! Nu när jag lyckades göra en riktig undersökning, med knappar och allt!
Jag rapporterar sen, förhoppningsvis med fler svar än att det blir ungefär: en av en tycker si eller så!

/Blomma







Kommentarer
Postat av: Milla

Wow kan man göra egna undersökningar!
Som en kommentar till mitt svar i undersökningen:
Finns det larm på mobilen ?!
(dvs jag använder det aldrig... inte nån annan i familjen heller, vi har gamla hederliga klockradios. Vi bor ju på landet :=)

Postat av: Susanne

Hej där i Stockholm! Du har fått en bloggutmaning/undersökning av mig!

2007-01-02 @ 22:49:12
URL: http://sassa.webblogg.se
Postat av: Blomma

Milla: Jaa visst finns det larm, vi litar inte enbart på klockradion, så här kör vi med båda delarna. 3 x 3 väckningar! Helt galet!
Susanne: Det måste jag kolla! Ok, jag antar utmaningen. Kanske jag hinner i helgen.

2007-01-04 @ 22:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback