Nåra slantar extra

Extra pengar tack var lägre skatt, vad kan det bli? Strax under tusenlappen?
Sedan extra dyr a-kassa, nåra hundra kostar det.
Och extra dyr hem-pc för några hundra, som de så fräckt höjde när man redan hade valt att ta en med det gamla priset. Får man verkligen göra så konsumentverket?
Nåja, nån liten hundring blir det kanske kvar om man har tur.
Jag tror jag köper mig en blomma för pengarna. Eller fyra semlor. Eller 3 par strumpor för 99 kr på Lindex.
Vad kan man annars  hitta på?
Jag skulle kunna köpa en kaffelatte varje fredag t.ex. Lite uppiggande. Fast måndagar är bättre, det är då man behöver piggas upp.
Nu har jag inte sett resultatet än, utan det blir en överraskning imorgon. Som mest kan jag nog få ut 400 kr extra. Inte kattskit det inte.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Christina W

Men sen är det ju den där biten om du blir arbetslös...då får du betala högre skatt än om du jobbar fast du får mindre ersättning....

Postat av: Blomma

Ja, jag har svårt att tro att man tjänar något i slutändan. Kostnaderna bara flyttas istället.

2007-01-25 @ 22:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback