Koka soppa på en tandborste

Hallons tandborste såg ut som en förvriden golvmopp idag.
Jag undrade vad hon gjort med den.
-Ska inte tandborstar tåla att kokas va? frågade hon ganska missnöjt.
-Jo, det ska de väl, sa jag. Det beror nog på hur länge man kokar dem.
-Hur länge ska man koka dem då?
-Varför kokade du den förresten? Hade du tappat den i toan?
-Nej, på golvet.
Hmm, har vi så skitigt golv verkligen? Fast jag ska inte klaga när det plötsligt flyger över henne en gnutta renlighet.
-Du ska inte koka länge alls. Det räcker nog att koka upp vattnet och sen doppa i tandborsten en liten stund bara.
-Oj då, sa dottern, jag lät den ligga i rätt länge... Sen när jag skulle borsta tänderna fick jag en stor hårboll i munnen! Äckligt!
Ja, det var alltså tandborststråna som föll av i munnen på henne.
Ingen härlig upplevelse kan jag tänka.
Men jag var generös, hon fick en ny tandborste. Den gamla var både krokig och halvflint.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Persilja

Stackars tandborste! Min man har oxå dille på att koka tandborsten, men han har kommit på att det räcker att "skaka" av dem i det kokta vattnet. Själv är jag inte lika "snål". Jag köper en ny istället. Jag har fått en "utmaning" av "Gerda-Thyra" och skickar nu den vidare till dig. (Hoppas att du inte misstycker.) Det var en ganska rolig och självcentrerad utmaning så därför fick den passera.
Du ska alltså skriva fyra sanna och ett osant påstående om dig själv och så får vi läsare gissa vilket som är osant...

Postat av: Blomma

Jag måste nog klura lite på det. Jag antar utmaningen, men behöver nog lite tid. Den kommer så småningom.

2007-01-09 @ 21:35:51
URL: http://www.blommalomma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback