Hurtiga systrar

Två små systrar har dragit iväg på gympa tillsammans!
Hoppas och tror jag.
Jag sådde ett frö i förmiddags när jag kom tillbaka från mitt pass, och så bestämde de att gå kl 15 idag.
De skulle åka dit själva, men jag erbjöd mig att hämta dem. Annars brukar de få åka båda vägarna själva, det är ju inte långt, men nu hade jag ändå tid, så då kan jag göra det.
När det började närma sig att de borde göra sig iordning och dra iväg, så smet jag ut på skogspromenad.
Jag vet ju hur det brukar bli, de tror de kan börja göra sig iordning 5 minuter innan de ska till bussen, och så är det något de inte hittar. Då blir det kaos och skrik och panik.
Därför tog jag en stillsam skogspromenad.
Såg sen att jag missat ett samtal från Hallon som ringt 5 minuter innan bussen skulle gå.
Så jag tog en extra runda... De kan inte bara förlita sig på mig.
Och när jag kom hem var de utflugna.
Förhoppningsvis hann de med bussen.

Jag ska passa på att dricka te och äta lussekatt från sista påsen som jag tog fram i morse när jag frostade av frysen. Äntligen fick vi minusgrader så det gick att slänga ut frysvarorna på balkongen och få avfrostat!

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Love

Jo här sitter jag i min blogg och svär över snön & minusgraderna. Medans du såg det på ett helt annat sätt. Imponerande :-) Man ska tänka på possitivt :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback