Harmoni och egoism

Qi gong och te.
Så avslutades min arbetsdag idag.
Kände mig helt harmonisk när jag åkte hem.

Hade förvarnat tjejerna att fixa käk själva.
Hallon kom hem till matlagande Smultron med kompis, som enbart lagade mat just till Smultron och kompis. Vad gick fel där egentligen?

På hemväg försökte jag mobilblogga min missnöjdhet, men det kom visst aldrig fram.
Vad gick fel nu då?
I somras funkade det ju.

Fick senare reda på att Smultron trott att jag skulle äta ute.
Men ursäktar det att nonchalera sin systers matbehov?
Nej, just precis.
Smultron kunde sträcka sig till att bjuda på lite spaghettirester, men pastasås fick syrran inte smaka.
Jag tryckte i henne en multivitamintablett när jag kom hem och fick höra om hennes torftiga middag. Så hon inte får skörbjugg iallafall!

/Blomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback