Det här var fel

Nu väntar jag inte in fler svar på mina påståenden, det var ingen hit tydligen. Tack ni två som svarade!

Så här är nu svaren:

1. Jag har vunnit en slalomtävling över både damerna och herrarna. SANT. Ja, det var i min ungdom, när jag var i alperna och reseledarna anordnade en skidtävling med manuell tidtagning. Jag vann faktiskt över både killar och tjejer, det hade de inte varit med om förut. Rätt kul. Jag vann godis tror jag.
2. Jag har sålt en bostadsrätt med förlust. SANT. Javisst kan man göra det! Köp på 80-talet, sälj på 90-talet. Riktigt illa, men vi separerade och ingen hade råd att ha kvar den i flera år. Det visade sig att det hade behövts ganska så många år för att komma ikapp prisraset.
3.Jag har en bok full med uppfinningar som jag aldrig kommer ta patent på. SANT. Ja, jag har ju det. Jag skriver in idéer när jag kommer på dem. Skulle vilja ta patent på några stycken, men det kommer inte bli av. För innan jag får tummen ur, så har säkert nån annan redan hunnit före.
4.Jag har kommit på tionde plats i vårruset. FALSKT. Jag har sprungit vårruset massor av gånger, men hamnar nånstans i mittenklungan. Jag vilar mig i form varje gång, så nån tiondeplats kommer jag aldrig ta.
5.Jag har vunnit en semesterresa genom en slogantävling. SANT. Jag och en kompis satt och skrev slogans på en svenskalektion i gymnasiet. Vi skickade in flera stycken i lite olika namn och vi vann!! Jättekul var det.

Den som svarade rätt var:
En liten tant. Grattis!

Nu har jag tröttnat på utmaningar för ett tag, så här ska banne mej skrivas seriösa inslag!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback