Core inget för fjortisar

Jag har börjat gå på Core-träning en gång i veckan. Har väl hunnit med 4 gånger och jag tycker om det lugna tempot som omväxling. Om jag går på vanlig Friskisgympa som är för lugn blir jag otålig och tycker det är tråkigt, men det här känns bra. Fast en gång i veckan räcker fint.

Hallon har velat hänga med och testa, och jag förvarnade och sa att det är väldigt lugnt, och det tyckte hon bara lät bra.
Så ikväll följde hon med mig.
Det var inte nån höjdare direkt.
Med hela sin hållning och med skeptisk min visade hon tydligt att det HÄR, det gillar jag minsann inte.
Hon ville gå hem i förtid.
Jag vägrade.
Hon fick kämpa på tiden ut med sin slängande kropp som inte alls hade lust att Cora, utan just bara slängde omkring lite anti-corigt.
Så nästa gång går jag på Core själv.
Hallon kan knappast släpas dit av vilda hästar, så inte tänker jag ge mig på att försöka. Det finns andra träningar som passar henne bättre. Och nu vet vi det.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Milla

Men är inte core jobbigt!? Läste en artikel igår i vår lokaltidning där en reporter testat och det var jättejobbigt, mest balansmässigt... Jag kände direkt att det vore min träning det, för att stärka ryggen och väl valda delar. Det är kanske är mer "medelåldersträning"? :=)

Postat av: Blomma

Det ÄR jobbigt, fast ändå rätt så lugnt. Väldigt lite kondition. Om man går regelbundet ett tag, så får man säkert bättre hållning och det känns väldigt bra för kontorströtta axlar. Balansen är svår, hela kroppen skakar i vissa övningar, men det är visst då balansen blir bättre. Jag tror också det är bra för mig att träna balansen efter mitt virus på balansnerven.
Jag tycker du ska prova, väldigt varierande åldrar, bl.a ett fotbollslag med -90-tjejer som är där, och de har kommit in i det.

2007-01-28 @ 20:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback