Varför hyrde jag inte en film istället?

Riktigt tråkig melodifestival. Orkar knappt kommentera. Kommer inte ihåg en låt. Men inte kan väl Anna Book sjunga?
Bäst att glömma allt, det kommer fler melodifestivalomgångar har jag hört.

Smultron har varit på ett strålande humör. Trots grabbproblem.
Jag tror hon tyckte det var skönt att ha en anledning att stanna hemma en fredagkväll och mysa med sin mamma. Vila upp sig lite för en gångs skull.
Därför är hon mycket piggare idag och självklart måste hon då ut och partaja.
Jag varnade henne för att hon kommer snora på killens axel om hon dansar. Äckligt tyckte hon! Ännu äckligare tycker säkert killen.

Hallon är på tjejmiddag och ska bli hämtad, för därifrån till hit går inga bussar efter midnatt. Och det är  nån halvmil härifrån. Tvärförbindelerna är helt klart bristfälliga nattetid.
Så det blir till att ta det nytvättade skinande vrålåket ut i slaskvädret. Men det gör jag så gärna, bara hon sover hemma. Tids nog gör hon ändå som hon vill.
Nu kan JAG göra som jag vill.
Och vad gör jag då?
Bara slöar.
Helt ok faktiskt.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback