Slut i både huvet och benen

Jag har visst kört slut på mig själv idag.
Så klantigt!
Jag spelade innebandy på lunchen, och det är ju lite halvjobbigt minst sagt.
Sen bokade jag mitt älskade Core-pass som får mig att koppla av så bra.
Men gick jag på Core-passet?
Jag hade den intentionen, så vad gick snett då?
Joo, jag åkte dit, parkerade bilen, stressade in för att dra kortet, minst 10 minuter innan passet började, för att slippa varningar. På vägen in hörde jag att de börjat ta betalt för att parkera, så jag ryckte mitt kvitto och ut för att betala.
Sen in till träningen. Jag snodde åt mig en matta och tänkte lägga så fint på golvet som alla brukar göra. Det var bara det att ingen gjorde det. Så jag stod och kramade mattan och tittade mig omkring.
De andra stod huller om buller och tittade in mot mitten, som om de väntade på att köra ett vanligt pass. Jag försökte tänka ut vad som var fel, men till sist frågade jag en tjej om det inte var Core nu. Jag tänkte att det kanske blivit något ersättningspass eller så. Men Core är väl om en timme? svarade hon.
Nej! Jo så är det ju. Jag var en timme för tidig, och det var ju bara femte gången jag går på Core! Var har jag hjärnan?
Det var ett tokjobbigt pass.
Ledaren var galen!
Käck och hoppig och brutal.
Men det var bara att hänga med.
Benen vek sig nästan.
Imorgon kan jag nog inte gå.

Fast jag vet en som säkert har det värre. Jag såg en stackars tjej som nog tränade för första gången i sitt liv. Hon vågar sig nog aldrig dit igen...

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback