Skott i ryggen

Klev upp ur sängen för att käka lite frukost innan jag tänkte sticka iväg och träna. Och sen presentinköp till brorsonen.
Skulle bara ställa upp ett par skålar i ett skåp i köket först.
DÅ! hände något i svanken! Jag kände att det liksom knäppte till och så fick jag ryggskott!
Men vadå?
Det var inget tungt jag lyfte, jag fattar ingenting.
Släpade mig in och lade mig på rygg på mattan i vardagsrummet med fötterna i 90 graders vinkel på soffan.
Och där var jag sedan strandad.
Började tröttna på att bara ligga där.
Nådde en filt att lägga på mina bara ben.
Behövde gå på toa, men kom inte därifrån.
Skulle behöva en Ipren.
Ropade på Hallon. Och igen. Och igen. Och igen.
Till slut hörde hon och kom stapplande med täcket omkring sig och ögon som små springor. Trött som  en  sömngångare.
Hon fick hämta Ipren och ett glas med sugrör.
Låg kvar där ett tag och släpade mig sen fram till en dörrkarm och drog mig upp. Det funkade!

Det här har faktiskt hänt en gång förut när jag reste mig från en stol. Jag fattar inte. Jag är rätt rörlig av mig, går mycket, klättrar upp på bänkar och annat för att nå högst upp i skåpen, tränar och är inte alltför osmidig. Och så gör jag en liten fånig rörelse och så pang! slår det till. Varför?
Jag måste nog börja träna några ryggmuskler eller så.

Nu måste jag först lokalisera var presenten kan inköpas. Det blir till att ringa runt till sportaffärer, för önskemålet är lite speciellt. Ett särskilt märke och inte vilken färg som helst.

Och jag som skulle vara så duktig och träna. Det blir inget av med det idag iallafall.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback