Mest skit idag

En dag som inte går att sammanfatta. Några händelser:

Pratade nyss med en person som lät full.
Frågade om personen hade druckit.
Nej, jag hrar innte drrruckrit, blir svaret.
Men du sluddrar ju, sa jag, rätt så anklagande lät jag nog eftersom svaret var osant.
Grör jag? Men jjag haaar intre drruckrit.
Åhh, varför inte bara säga att man tagit ett glas vin för mycket?
Rädd för mig eller?
OBS! Det var inte mina barn, utan ett mycket vuxen person.

Sen hade Särbo och jag under dagen en mailkonversation som bara bestod av missuppfattningar. "Men det skrev jag ju bara!" Ja, just det, och jag också! Försök skämta i ett mail och det kan låta rent elakt och rått. Säga nåt på skoj går inte utan smajlisar, och det använder inte Särbo. Knappt jag heller. Då blir det så här.

Och så brev från Hallons skola. Jag får alltid ont i magen när jag ser såna kuvert. Aningarna var befogade, men det gällde åtminstone inte min unge personligen, utan den stökiga klass klass hon går i. Nu måste något göras. Jaha, jag undrar om de föräldrar som behöver komma dit, verkligen gör det! Tveksamt!

Men min älskade Smultron hade skalat potatisar när jag kom hem.
Det var rätt dag att ha en snäll och go Smultronunge hemma.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback