Jag vill inte säga vad var det jag sa

Varför läsa klart den jobbiga matte C, när man ändå bara kan få G? Utan att anstränga sig mer än man orkar alltså.

Varför läsa klart den tråkiga matte C, när man ändå kan läsa in den på Komvux?

För när man är stor. Ja, DÅ har man säkert jättestor lust att läsa in den jobbiga, tråkiga matte C, för då behöver man väl inte anstränga sig lika mycket som när man hade matte B i färskt minne?

Varför göra jobbiga, tråkiga saker när man är ung, när man kan spara det tills man är riktigt vuxen, för då vill man väl ändå inte ha kul?

Ja, när man är ung, då ska man bara ha roligt! Det är riktigt viktigt!

Helst festa loss hela nätterna och sova nästa dag, för på dagarna händer väl inget roligt?

Nä, det kan det inte göra, för då sover ju alla.

 

Ja, det är en mycket bra idé att spara så mycket man kan till Komvux, för när man haft sitt sabbatsår och kommit på en jättebra idé vad man vill plugga, då ska man ju först bara plugga in några gamla restämnen på Komvux. Istället för att börja direkt på utbildningen till sitt drömjobb, medan det fortfarande känns som ett drömjobb.

Det är nog jättekul att plugga på Komvux istället för på gymnasiet, för på gymnasiet vill man ju bara ha kul. Inte plugga tråkig matte C som ändå ingen fattar.

  

Ingen blir gladare än jag om jag slipper kunna säga: Vad var det jag sa?

 

/Blommalomma


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Det resonemanget känner jag igen. Alla ungdomar verkar kalkylera med att plugga upp sina betyg på KOMVUX vilket jag kan hålla med dig om, varför tror de att det är mindre jobbigt att plugga efter gymnasiet. Vuxen vid 18? Jag önskar att mina underbara ungar blir 20+ snart och jag slipper att stå för allt vuxet resonemang. Fast det är väl ändå det som är sååå fantastiskt med att vara ung de är så bekymmerslösa och lever i nuet. Det är bara så svårt att stå bredvid och se på när alla infall kommer och går. Mina döttrar klagar ibland att jag inte kan glädjas med deras infall. Jag har insett att vi har nog olika tempo. När jag väl har funnit mig till rätta i något de planerar för framtiden då är det helt plötsligt inte det som gäller längre. Suck!!!

2007-02-21 @ 11:53:22
Postat av: Blomma

Ja, man längtar på ett sätt tills de är äldre och fattar bättre, men det är ändå rätt härligt med deras naiva sätt och bekymmerslösa liv. Fast de bekymrar sig förstås om annat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback