Defragmentering av en superdator

Min allra nyaste superdator känns inte så ny längre.

Den har låtit väldigt ansträngd och surrat betänkligt senaste tiden.

Att stänga av den har tagit många långa minuter.

Så igår kväll tänkte jag försöka mig på en defragmentering.

Liiite korkat att börja med när kvällen börjat bli sen, men den fick stå och surra ifred under natten.

Jag vaknade till ett par gånger och gick upp och tittade till den.

Vid 4-tiden var den klar.

Under den tiden hade den lyckats (?) få fram 47% ledig CPU.

Det var bara det att det är precis samma procent som INNAN defragmenteringen.

Fast allt såg liksom mer hoppressat ut enligt de fält man kunde jämföra. Ett före och ett efter defragmenteringen.

Inte vet jag om det är bättre med hoppressade fält.

Varför kan inte supersmarta datorer rensa sig själva?

Den här datorn börjar redan kännas gammal för att den börjar trassla och stå och tröska och behöva startas om och behöva klickas ner massa avstängningsfönster manuellt vid avslut.

 

Ska man behöva köpa ny dator en gång om året för att den ska vara perfekt?

Den är ju inte ens betald än!
 

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback