Antifeminister

De har ordningsproblem i Hallons klass.
Främst ett gäng killar som bråkar och stör.
Lärarna verkar maktlösa. Till slut ber de bråkstakarna gå ut, men det struntar de i.
Tjejerna säger åt dem att gå ut, men tjejer lyssnar inte de här grabbarna på.
De går ut först när en annan kille säger åt dem!
De är ANTIFEMINISTER enligt min dotter. De tycker tjejer är mindre värda, och de visar det.
VA!?
Vad är det för stackare?
Hur kan gymnasieungdomar ha en sån inställning? Har de inte växt upp med jämställdhet?
Hur kan gymnasieungdomar hålla på och bråka och inte vara tysta och stilla på lektionerna? Är de inte skolmogna än? Varför går man då i gymnasiet?
De är tydligen inte rötägg raktigenom, utan utanför skolan går det visst att föra normala samtal med dem.

Lärarna vet inte vad de ska göra, men min Hallon vet och säger det till dem:
-Ni måste vara mer bestämda och strängare! säger Hallon.
Lärarna säger att de måste hitta på något annat, för det här fungerar inte.

Ja inte är det lätt att vara lärare, men de måste väl ha någon plan B att ta till om inte plan A funkar?
Finns inget forum för lärare där de kan ta del av varandras erfarenheter?
Det kan ju inte vara första gången det här händer!
Men jag vill att det ska få ett slut, så Hallon och de andra som vill lära sig något, får en chans att göra det. Hon har det jobbigt ändå, med sin dåliga högstadieskolgång som grund.
Nu går halva lektionerna åt till tjafs och tjatter.
Och det hör väl ändå grundskolan till!

/Blomma

Kommentarer
Postat av: nettan

Ja skolan idag är tuff..och alltför många
killar (både unga och vuxna)verkar ha en
väldigt märklig syn på sina kvinnliga klasskompisar/kvinnor i allmänhet.
Jag har 4 barn, 3 i skolan och en på dagis.
Det har gått för långt, elever har ingen respekt för lärare längre, och lärarna är inte utbildade
i (nu-minns-jag-ej-ordet), så dom kan ej hantera dessa situationer.
Du skrev detta i februari, så jag hoppas att det blivit bättre i klassen nu.
Sköt om er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback