Städdille gör fasansfull upptäckt

Äntligen städar de, mina teenisar.
Själv höll jag på att laga mat när jag rycktes upp ur mina tankar.
Ett illvrål från Smultrons rum hördes och hon kom utspringandes i panik.
En skalbaggsliknande typ hade tydligen rasat ner från gardinen när hon lyfte på den för att dammsuga.
Läbbigt värre!
Jag fick gå in och stänga av dammsugaren för det vågade hon inte själv, och en hungrig Smultron argumenterar man knappast med.
Efter middagen tog Smultron nya tag, så hon och jag dammsög, flyttade grejer och var beredda med dammsugaren i högsta hugg ifall odjuret skulle visa sig under nån kasse eller gardinen eller nåt.
Nu är hela rummet dammsuget men inget litet kryp dök upp.
Ska hon våga sova där i natt?
Det är frågan.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback