Reaktioner på självständighet

Jag har märkt hur olika folk reagerar på saker.
T.ex i sommar har jag, efter en lyckad separation från Särbo, varit själv en del.
Då har jag bl.a passat på att åka iväg några dagar på egen hand.
De är två olika reaktioner jag fått när jag berättat det:
Reaktion 1. -Men åh vad fantastiskt modigt att åka iväg själv, eller -vad starkt gjort att ta dig för något själv, eller -vad härligt det låter att få lite lugn och ro.
Reaktion 2. -Jaha... Åkte du dit själv? -Oj då! Och så en blick som säger: -din tragiska stackare, hittade du ingen som ville följa med dig? Har du inga vänner?

Jag blir mest bara trött på att höra nr 2-varianten. Jag är inte tragisk! Faktiskt inte! Jag hade nog kunnat släpa med mig någon om jag tyckt det varit absolut nödvändigt. Jag har vänner! Jag har familj! Och om jag inte haft det, skulle jag varit tragisk då?

Människors reaktion på andras liv säger nog väldigt mycket mer om dem själva än om den de reagerar på.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Dhea

så sant! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback