Explosion till frukost

Nybryggt starkt kaffe med värmd, skummad mjölk satt jag och smuttade på när jag hörde en dov explosion i min närhet. Eller snarare en POFF och ljudet av vätska som flödade.
Vad var det?
Undrade ca två sekunder innan jag rusade fram till melonen som låg så grön och fin på fruktfatet tillsammans med en lime och en banan. Det var själva melonen som gjorde fruktfatet egentligen.
Den såg fortfarande fin ut, men rosa vätska runt omkring avslöjade något annat. Jag petade på den och den kändes som en punkterad fotboll. Jag tog snabbt fruktfatet till diskhon och hällde ner alltihop däri.
Sen var det bara att skölja av och torka det mesta i mitt kök, kändes det som. T.o.m bakom spisen har jag torkat.
Det kom en lite småunken doft från melonen, lite som av ett ruttnande vattendrag, men inte så starkt.

Där fick jag för att jag inte lagt melonen i kylen!
Fast den var redan upptagen av en sjukilos likadan, som jag inte helt enligt planerna fått med mig hem igen från landet. Och två meloner i min kyl är lite för mycket.

Om någon vill ha lite lagom spänning i tillvaron så kan jag rekommendera att lägga en melon i rumstemperatur. Efter drygt en vecka kan ni börja känna spänningen.
Så, till slut! Den exploderar!
Fantastiskt med lite oväntade händelser i vardagen.

image111

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback