Tv-bågar rockar

Idag har jag varit med Särbo och provat glasögon. Hans första.
Han tänkte sig ett par enormt stora tv-apparater till bågar. Tyckte visst de såg rockiga ut.
Tur att jag kom dit och fick honom på andra tankar.
Herreguud!
Han skulle verkligen sett ut som en kulturperson som väldigt gärna ville synas i tv och aldrig glömmas bort.
Med såna bågar måste man ha väldigt mycket attityd.
Fast man kanske får det på kuppen om man går omkring och ser ut så.
Nu kommer han se rätt normal ut, men med markerade och synliga glasögon ändå.
Snyggt.
Nästa gång han köper bågar kan han ju ta i ordentligt om han vill. Då har han ändå ett par normala att byta med.
Men mockajackan han skaffade ser rätt ruggig ut.
Vad säger man?
Du är fin i allt, eller?
Jag är lite för ärligt för det, så det blev väl: -Eh, det var fin färg, men brukar inte du gilla lite mer detaljer? Den ser lite hängig ut.
Så snäll är jag, men han höll med, fast den var ju ändå rätt billig tyckte han. Eller iallafall inte helt tokdyr.
Mensch! Ta med mig när du handlar nästa gång!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback