Träning i huvet men inte i kroppen

Jag hade faktiskt tänkt gå och träna ikväll.
Jag tog t.o.m på mig träningskläderna.
Hade köpt nya men de var för små!!!
Men H&M vad har ni gjort? Eller är det min kropp som svällt?
Jag har alltid varit minst i minsta storleken, men nu vet jag inte vad som händer.
Jag borde ju träna.
Jag tänkte ju träna.
Jag tror faktiskt att stegräknaren hade motsatt effekt på mig mot vad som var tänkt. Jag kände mig så duktig när jag gått tillräckligt många steg, så jag tror att jag omedvetet var nöjd med träning och inte brydde mig om att göra något mer än att gå.
Men det är inget pass som passar mig ikväll.
Jag tänker inte gå och boxas utan boxarkompis i samma otränade form som jag.
Och annars är det inget ikväll.
Eller jo. Det är ett pass 20:30, men jag vill inte träna så sent. Inte ikväll.
Jag borde göra sit ups istället. Och armhävningar med mina stackars försummade sladderarmar.
Jag borde ta en joggingrunda, men det gör jag bara inte. Inte i det här otränade skicket.
Så vad gör jag istället?
Soffan ropar på mig...
Och Mma Ramotswe.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback