Stämningsfullt kök

image88

Smultron och jag har ätit en god fredagsmiddag i skenet av stearinljus.
Mysigt!
Fast snabbt skulle det gå, så hon kunde slänga sig in i duschen innan hon ska ut och göra vad det nu blir ikväll.
Inte sitter hon hemma i soffan iallafall. Det händer bara om hon är sjuk.
Själv spelar jag the Ark så väggarna skakar och dansar och hoppar runt så golvet skälver.
Vad ska grannarna tro?
Att barnen är ensamma hemma?
Men nej då, det är bara en tokig mamma.
Fast mina dansryck går över rätt snabbt, så efter ett par lyssningar får grannarna vila.

Jag älskar verkligen mitt kök.
Det kommer bli problem när jag nån gång flyttar, för såna här kök växer inte på trä'n direkt.
Stort, rymligt, ljust, många fönster, balkong i direkt anslutning, bara bäst helt enkelt.
Jag har kollat en del annonser. Hittar såna där omöjliga lägenheter som säljs för sju miljoner nånting.
Men har de nåt kök att snacka om? Inte ofta, knappt nånsin.
Det kan vara stora rum och många badrum och allt man kan önska sig. Men inget stort, ljust kök!
Jag borde rita lägenheter.
Ibland undrar man om någon nånsin bott i ett hus innan de ritar ett.
Kanske de bott men inte levt där. Inte försökt duka till födelsedagsmiddag i ett litet fjuttit kök för fyra när hela släkten ska hälsa på.
Inte försökt städa ett trångt badrum där det knappt finns utrymme att vända sig.
Inte haft några kläder eller handdukar eller städprylar eller skidor eller cyklar eller skor att få plats med.
Men jag klagar alltså inte, trots ett litet fjuttigt badrum och trång hall, för köket, mitt älskade kök överväger allt!

/Blomma





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback