Nattro?

Är trött för det ringer folk på nätterna.
- Men vadå, hon ringde ju bara fel på hemtelefonen istället för mobilen. Det var ju inte meningen. Bli inte så sur! säger Smultron till mig när jag stapplar upp 02:10 för att protestera mot telefonsamtal som väcks.
Jag vill inte bli väckt på nätterna.
När jag somnat vill jag sova lugnt och skönt och djupt tills väckarklockan ringer.
Fatta!
Jag blir trött och sur annars!
Och Hallon tycker bara jag tjatar om plugg.
Men vad ska jag göra då?
Det hjälpte inte direkt att lämna ansvaret på henne.
Nu har vi fått en CSN-varning också, så inte en enda timmes frånvaro vill jag se mer den här terminen!
Hur kan det vara så svårt?
Jo, just det, om man pratar i telefon på nätterna så orkar man väl inte det.
Jag skulle vilja ha en mobilfri zon här hemma på vardagsnätterna. Fast då går de väl ut istället.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback