Mobiler kan inte simma

Efter läkarbesök, lite jobb och lunch, så får jag ett upprört samtal från Smultron.
Om det finns någon som kan låta upprörd så är det hon!
Det liksom osar om telefonen innan man ens lyfter luren.
-MAMMA!!! Jag har tappat mobilen i toaletten! Den är helt död!
-Nej men oj! Då måste du ta ur... försöker jag.
-Men fattar du inte! Den bara dör hela tiden! Den är förstörd!!! Min bästa telefon som jag nånsin haft!
-Du måste ta ur batte... försöker jag igen.
-Men hör du inte! Det spelar ingen roll. Den är full av vatten! Jag SER vattnet i den. Den bara lägger av, jag får panik!
-TA-UR-BATTERIET!!! NU!!!
-Det spelar ingen roll! Jag har pratat med någon som säger att det inte spelar någon roll. Den kommer aldrig funka igen. Var har vi skruvmejslar nånstans? Jag ska öppna den.

Hon ringde försäkringsbolaget, Comviq, sin pappa, mig, och jag vet inte vilka fler hon hann med att ringa upp under 20 hysteriska minuter. Jag hann väl prata med henne tre-fyra gånger under den tiden utan att få nåt vettigt sagt.
Ringde till slut hennes systers mobil, eftersom hemtelefonen var upptagen hela tiden. Ville bara få henne att ta ur batteriet, och sim-kortet och annat löst otyg som fanns i den.
Jag sa som det var till Hallon: - Din syster har tappat mobilen i toaletten, så jag måste få prata med henne!
Hallon bröt ihop och blev inte kontaktbar. Mellan hysteriska fnitteranfall fick hon fram att Smultron hade nyss gått förbi med händerna fulla av skruvmejslar som hon skulle laga mobilen med. Men hon hade glömt att nämna hur den gått sönder...

Nu ligger den iallafall öppen, utan batteri, och vilar och torkar och förhoppningsvis dunstar vattnet fort där den ligger nära ett element.
Hon är inte lätt att hålla ifrån mobilen. Var nyss där och såg att en droppe innanför linsen torkat upp, så hon bara MÅSTE prova den.
Men nej, vänta tills imorgon, tyckte jag, hennes förnuftiga mamma.
Motvilligt lät hon bli, fast fingrarna drogs till mobilen, men jag var snabbare.
-LÅT DEN TORKA TILLS IMORGON ÅTMINSTONE, HYSTERISKA UNGE!

Ja, nu ligger den där, men inte tror jag hon väntar tills imorgon, möjligtvis tills efter tolvslaget i natt.

Jag bara undrar en sak, varför i hela fridens namn ska man köpa svindyra grejer som ändå går sönder så fort man tappar dem i toaletten? Va? Tacka vet jag fasta telefoner, de NÅR inte ända fram till toan. Och så håller de ungarna hemma, på en telefonsladds avstånd.

Eller kanske inte.

Men mobiler ska bara inte vara dyra för de går sönder eller tappas eller snos eller drunknar. Så är det bara. De kan inte hålla mer än allra högst ett par år. Utom min gamla Motorola Flare, det var grejer det. Utdragbar antenn och allt!

/Blomma



 


Kommentarer
Postat av: matilda

:D åh, varför tar man ens med sig mobilen in på toaletten?
Det påminner om en tjuvlyssning på Tjuvlyssnat.se där en tjej berättar att hon tappade sin mobil i toaletten och av panik spolar. Dessvärre kan jag inte hitta den nu.
Antar att ni i efterhand haft rätt så roligt åt denna situation?

Postat av: Blomma

Ja du, hon har med sig mobilen överallt, fast den här gången hade hon glömt att den låg i fickan.
Den har nu torkat och verkar fungera hyggligt.
Helt otroligt!

2007-04-14 @ 18:39:56
Postat av: Bob Marley

tappa telefonen i toaletten.. nästan som min lärare som spola ner sina glasögon :) ja själv använder jag inte mobilen mer än när jag är ute på kvällarna... å då använder jag den oftast bara att ringa föräldrarna och säga vart jag är... tycker att man inte behöver använda den hela dagen...

2007-04-19 @ 19:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback