Gardasil-sil

Hastar till jobbet efter att ha varit med när de satte en Gardasil-sil i Hallon. Hon har missat sin första dos efter förkylningar och omgjorda skolscheman, men nu är den på plats i hennes kropp. Hoppas den gör god nytta där och förebygger elaka cancerceller.
Jag frågade sköterskan varför man inte tar cellprov före 23 års ålder. Tydligen för att så pass unga tjejer läker ut cellförändringarna väldigt ofta, så om man hittar en cellförändring då, kan det vara onödig oro. Jaha, hoppas det då. För Smultrons skull. Men det är ju ungeför vad läkaren sagt också. Unga läker bra.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Erik D

Hej, mitt namn är Erik och jag skrev en kommentar tidigare på din blogg om Gardasil. Jag skriver en artikel om gardasil och att det är hutlöst dyrt för journalisthögskolan och skulle gärna vilja ha en kommentar från en förälder. Jag skulle uppskatta mycket om du kunde skicka ett mail till mig på [email protected] så kan vi prata närmare via mail.

Tack på förhand.

Mvh Erik

2007-04-10 @ 22:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback