Drog-oskulder

Det är tydligen mycket droger ute på stan nu.
Fast det har det väl varit så länge man själv varit med också, men kanske att de har blivit lite vanligare och kanske mer lättillgängliga.
Jag pratade med tjejerna igår om droger och att de skulle akta sig. Tänkte att det var dags att ta upp det igen.
De är väldigt emot droger båda två, även fast de tydligen har kompisar som testat.

Smultron sa t.o.m att hon ALDRIG tänker prova, för det är bättre att aldrig ha provat och vara en riktig drog-oskuld. Då känns det som ett större steg att överhuvudtaget testa något.
Har man väl testat en gång kan det lätt bli fler. Och fler. Och fler...
Det där vet hon, och har väl märkt tendenser med cigaretterna. Som hon tyvärr röker oftare än hon borde.
Hon lärde sig ändå hur man plötsligt, när man minst anar det, är på väg att fastna i ett beroende.
Bäst att aldrig prova alltså!
Intelligent dotter jag har.
Eller döttrar, för Hallon tänker inte heller droga.
Jag är så stolt!

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Bob Marley

jag tror att den största anledningen att väldigt många som provar marijuana och fortsätter med det börjar tyngre droger är för att det är olagligt.. för att marijuana är varken beroendeframkallande eller starkare är alkohol.. därimot betyder inte att om man dricker alkohol så börjar man med tyngre droger.. för alkohol är ju en drog, det jag menar med att de som använder marijuana börjar med tyngre droger pga att det är olagligt är att dom redan har använder en drog som är klassad som den en av de värsta så tror dom att pga att marijuana inte skadar en så är det samma sak med andra droger... vilket är sant med mer än de flesta tror, självklart är alla droger farliga inkluderande alkohol och koffein och av alla droger kan man dö utav bara man får i sig tillräckligt.. därimot är det praktiskt omöjligt att få i sig tillräckligt thc utav marijuana rökning men nästan alla andra droger är det möjligt att dö utav

/En 15 åring

kan nästan inte tro att jag är 15? :P

2007-04-19 @ 20:09:32
Postat av: Bob Marley

föresten.. menar inte att man ska börja använda droger eller nåt sånt för det är bara dumt... inkluderande alkohol koffein o allt men... vem dricker inte kaffe/cola eller nåt sånt.. o de flesta dricker väll nån gång ibland.. faktiskt har jag druckit mycket... 1 gång har jag faktiskt bara druckit lite men det var inte tillräckligt att bli full och det var inte direkt mitt mål för ja var så attans torr i halsen :P därimot tycker jag att man bör legalisera marijuana men det är inte jag som bestämmer det..

2007-04-19 @ 20:14:36
Postat av: Blomma

Ja du Bob Marley,
Droger ÄR riktigt dumt, precis som du säger.
Jag är emot all legalisering av droger.
Läs gärna det här, så kanske du håller med mig:
http://www.mentor.se/templates/NormalPage.aspx?id=71

2007-04-19 @ 23:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback