Dagens kap

Skulle skjutsa iväg Hallon till kompisar för grillning, men hejdade mig i dörren när jag såg stora väskan hon släpade med sig.
-Har du något där i som du inte borde? frågade jag.
-Nej, svarade förstås Hallon.
Jag tänkte ett par sekunder, om det var kränkande eller inte, men beslöt att det fick det väl vara i så fall, och hittade jag inget så skulle jag bara bli glad.
Hon sa iallafall:
-Vad olitad på jag känner mig! (hmmm, nytt uttryck tror jag!)
-Jag stack ner handen och rotade runt. Hittade tuber och burkar med hårspray. Frågade lite skämtsamt om hon skulle sniffa dem.
-Ja, visst, jag sniffar sånt varje dag, svarade hon med något tonfall som jag inte kunde tyda.
Jag rotade lite till och hittade en mörkgrön juiceflaska.
Frågade om det var juice där i, och självklart svarade hon ja.
Jag skruvade ändå av locket och luktade.
Det var INTE juice.
Fast i den där plastiga flaskan var det svårt att känna på lukten vad det egentligen var.
-Det här är inte juice, sa jag iallafall.
-Näe, sa hon, bara aningen skamset.
Jag slängde flaskan. Det var vin, sa hon sen och verkade inte alltför ledsen över att bli av med det. -Det var ju ändå så lite, som hon sa!!!
VI åkte iväg.
Jag stannade till för att hon, på mitt initiativ, skulle lämna tillbaka en gammal lånebok.
Hon tog med sig stora väskan, och jag sa att den kunde hon ju lämna i bilen.
Det ville hon inte.
Såååå, vad ska man tro?
Hittade jag den lilla ynkans mängden vin i en liten flaska, men missade något värre?
Jag gissar nästan det.
Kanske cigaretter, kanske sprit, kanske mer vin i en mer full flaska.
Väskan var så proppad med grejer, så det är fullt möjligt att jag missade nåt..
Nåja, telefonkontakt som vanligt.
Jag får nog själv ha en vit valborg, så jag kan hämta hem henne i natt.

/Blommalomma, även dörrvakt.


Kommentarer
Postat av: klimakteriehäxan

Ja du milde som dom lever, och så lite man har att säga till om... Varför kan dom inte fatta att man blir orolig? Jag har förklarat att så länge man bor hemma är man SKYLDIG att meddela om man inte tänker komma hem normalt - och detta gäller oavsett ålder, alltså även mig och maken!

Postat av: klimakteriehäxan

Nu visar det sig att jag lyckades lägga den här kommentaren på "fel" post, men det går kanske bra ändå... Och det här med intressant innehåll i väskor, det känner jag också igen! Precis som den lättnad du säkert också kände när Valborg var över (Första maj - och en suck av lättnad, skrev jag)
Trevlig söndag!

2007-05-06 @ 09:58:24
URL: http://www.klimakteriehaxan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback