woooooooff!!!!

Oj, vad var det som hände????
Smultron, min nyss myndiga dotter tänker flytta hemifrån.
Men? Hur?
Jag känner ingen lättnad. Bara massa oro!!!! Min lilla stora tjej. Hur ska det gå?
Men ojojoj, tänk på skolan.
Och herregud vad kämpigt det blir för dig med skola och jobb.
Förresten, har du egentligen tillräckligt med jobb?
Och HUR ska du få det att gå ihop?
Och skolan. Du måste ju gå ut skolan.
VET du vad saker och ting kostar?
Ska jag hjälpa till med hyran? Va? Men ska man inte klara sig själv när man flyttar? Eller?
Har du tänkt på allt shampo och toapapper och O´boy som går åt va?
Och så måste du gå till tvättstugan.
Och du har ingen diskmaskin.
Och du kommer inte ha pengar till nöjen när dina kompisar ska gå ut.
Och så för sjutton, tänk på skolan!
...
Men sen då! Sen blir det ingen Smultrontjej kvar här hemma. Hur ska jag stå ut med det då?
...
Men mamma!! Kan du inte säga något positivt??
Nej, jag kan nog inte det.
En riktig tråkmamma är jag visst.

Fast det är ju inget bestämt än, bara nån idé Smultron och kompis fått. Och en tom lägenhet...

Men jag ville ju att hon skulle gå ut skolan först.
SKA man verkligen stötta överilade tossiga tonårstjejer som fått nåt för sig?
Det känns inte så.

Hon får nog börja göra upp en budget.

Lite vissen och förvirrad idag
/Blomma

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Hej!
Oj,oj nu är det bara att hålla huvudet kallt. Jag lovar att när hon har kollat vad allt kostar så kommer hon garanterat att föredra sitt rum hemma hos mamma. Vi har också haft diskussionen, äldsta dottern tyckte det skulle vara sååå kul att flytta någonstans med en av sina bästa kompisar men det räckte faktiskt med att vara ensam några veckor under sommaren för att hon skulle ändra uppfattning.
Faan va, dyrt det är med mat var en av kommentarerna och jag fattar inte hur det kan bli så stökigt och skitigt när det bara är jag som varit hemma. (men det förstod jag) var en annan. Efter det har hon inte nämnt något om att flytta hemifrån. Så mitt tips är: vänta ut henne.

2006-09-22 @ 11:30:25
Postat av: Blomma

Hon får börja med att kolla upp alla kostnader och om hon verkligen klarar av dem.
Sen får vi se...

2006-09-24 @ 13:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback