Verklighet vs dikt

Jag läser just nu Camilla Läckbergs bok Predikanten.
Den förra, Isprinsessan, var bra, så nu ger jag mig alltså på nästa.
Bra den också.
Fast handlingen, om försvunna tonårstjejer, får mig att rysa.
När man kan relatera till egna döttrar som är ute och härjar, så är det inte direkt lugnande att läsa om andra som tillfångatas och torteras.
Och så nu den här tjejen, Natascha i Österrike, hon var ju bara ett barn när hon rövades bort.
Ibland är verkligheten lika hemsk som en mördande läskig bok.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Milla

Åh jag har verkligen slukat alla Camilla Läckbergs böcker i sommar, kunde INTE släppa dem många minuter! Alla är lika bra på sina sätt, och trots en del överdrift många ggr av personporträtt så isar det i en därför att det finns så mycket verklighet i de personegenskaper som hon beskriver. Avundas dig som har så många kvar att läsa ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback