Vänster eller högerseger?

Det kanske blir som de unga vill: byte av stadsminister.
Undrar om det blir som de tänkt sig.
Jag har just i år mest tyckt att något saknas. Något tredje block kanske. Om det nu måste vara block.
Är det inte lite förlegat med de gamla ideologierna, där det är vänster eller höger?
Varför inte bara framåt?
De som tänker lite eget är väl mijöpartiet, men det är nog många som inte väljer dem för att de inte sympatiserar med Göran.
Från början ville inte miljöpartiet välja sida, men nu har de väl ändå valt vänstersidan. Så då ändrades inte utbudet iallafall. Höger eller vänster är det som gäller.
Men jag vill inte gå åt vänster eller höger.
Jag vill gå framåt!
Politiker är jag inte om nån nu trodde det. Kommer heller aldrig att bli.
Då hade jag inte haft så flummiga funderingar.
Men jag är människa, och det är människor som väljer.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: mia

inget svar på din blogg, men svar från min...ja, det är "bara" hennes..hon var gravid och hade tid för abort när de träffades...vet inte idag vilket som hade...jo, jag kommer säkert se min smula framöver. Men man vet ju inte. Hon träffar en ny karl, han träffar ett nytt...blir kanske en hel burk med kaksmulor till slut. Vad vet jag. Ingenting. Spännande på valvakan just nu. Min man är sjukpensionär....vi får hoppas att mina böcker blir bestsellers!!!

Postat av: Milla

Jag tycker det var oerhört bra sagt av dig, GÅ FRAMÅT är ju bland det viktigaste. Allt kan inte vara som förr... då är risken att det bara blir ping-pong.
Det ÄR spännande!

2006-09-17 @ 22:31:31
URL: http://millaflower.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback