Vågar jag?

Jag har varit i stan halva dan idag.
Shoppat lite, gått och letat desto mer.
Det jag fann var ett ställe på Olof Palmes gata där en klippning kostar 99 kr!!!
Jag var lite feg, tänkte att det fanns en hake med priset.
Kanske de har outbildade värstingar som klipper en med stilett?
Eller så är det löpande band och alla ser likadana ut i håret efter klippen.
Slöa saxar?
Billigt shampo?
Vad är haken?
När jag shoppat klart så gick jag med särbo i släptåg, med raska steg mot frissan och tänkte att lite toppar kan de kanske klippa. Men då hade de stängt.
Jag är ju inte klok som tänker försöka mig på en billighetsklippning igen.
Jag har gjort det så många gånger förut.
I panik när jag väntat alltför länge med klippningen, och håret till slut är fullständigt omöjligt. DÅ, slinker jag in på första bästa ställe för en klippning.
Det blir inte alltid så bra.
Men en gång blev det bra.
Så jag kanske ska ge det en chans.
Vad är det värsta som kan hända?
Jo, att det blir riktigt riktigt fult, men för kort för att sätta upp. Då finns inte mycket att göra.
Köpa en mössa eller massor av frisyrgelé och smeta i.
Jag är nog rätt modig ändå, så det är inte omöjligt att jag klipper mig där till slut.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Pethra

Gör det! :-) Friskt vågat, hälften vunnet!

Postat av: Petra

Jag röstar för! Om inte annat så är basker himla charmigt i höst.

2006-09-10 @ 00:18:00
URL: http://www.whoppe.blogg.se
Postat av: Sara

Det var billigt. Vad heter stället? Jag tror jag ska våga mig dit.

2006-09-10 @ 05:41:35
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se
Postat av: Blomma

Jag vet tyvärr inte vad stället heter, men det ligger på Olof Palmes gata nära Sveavägen. Ta T-banan till Hötorget uppgång Olof Palmes gata, så kommer du nära.
Lycka till!
Jag tror jag ska dit själv också.

2006-09-10 @ 21:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback