Studera smart

Neeej! Det är ju bara nördar!
Åh, kolla vilken geek!
Bara massa pluggisar!
Suck och stön hördes från tjejerna utanför föreläsningssalen idag.
Onda aningar om vad som väntade dem.
Jag gissar att de blev lite skraja för att inte hålla måttet.
Självklart kom det dit "vanliga" ungdomar också. Och en del föräldrar.
Föreläsaren var bra. Ingen risk att somna. Hon berättade med en inlevelse som gjorde att man ville lyssna och förstå. Blandat med lite praktiska övningar.
Väldigt bra.
Nu gäller det bara att börja praktisera studietekniken också. Kanske inte så mycket för mig, men jag kan hjälpa tjejerna komma igång. Och visst kan jag ha användning av en del också.

De tyckte också det var bra.
Jag hörde Hallon berätta för en kompis att det inte alls var så tråkigt som hon hade trott.
Bra betyg eller?
Ja, faktiskt!

Imorse/natt visste jag knappt hur det skulle bli. Hallon var hemma, men jag vaknade 4:30 av något ljud som jag trodde var Smultron som kom hem. Aningen irriterad blev jag över att hon kom hem så sent när hon skulle vara pigg idag. Men sen hördes inget mer, och Smultron kan bara inte vara så tyst så hon inte hörs. Jag låg och lyssnade och försökte somna men kunde inte.
Klurade på hur jag skulle göra beroende på om/när hon skulle komma hem.
Upp på toa och kollade på samma gång Smultrons rum. Ingen Smultron!
Jävla unge!
Jag kanske slumrade lite, men 7:30 gick jag upp och skickade ett sms för att höra var hon var. Inget svar.
Då ringde jag. Hon svarade faktiskt! Hon hade somnat hos en granne.
Suck!
VARFÖR INTE SKICKA ETT SMS DÅ OCH BESPARA MIG ORON??
Nej nej, hon "råkade" bara somna.
Åååååh!!!
Hon kom iallafall hem sen och var med på föreläsningen.
Men ändå! Ett litet sms hade fått mig lugn.
Så länge hon bor hemma är det faktiskt hennes plikt att informera mig om var hon är.

Det var en riktigt trevlig omväxling att umgås med båda mina döttrar en hel lördag.
Undrar vad jag ska boka in dem på härnäst? hehehe...

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback