Lite tjuvlyssning

Hallon pratar i telefon. Inte ovanligt precis.
Jag sitter i närheten och får faktiskt höra mer om hennes skoldag genom tjuvlyssning än genom direkta samtal med henne.
Tydligen har klassen varit i Riksdagen idag. Hmmm, var visst inte värt att nämna för en gammal mamma.
Och hon har prov som hon ska plugga till istället för att gå ut med kompisen.
En otroligt tjatig kompis dessutom, men Hallon gav sig inte.
Nej, jag ska plugga, sa hon så bestämt.
Nu är jag impad.
Hon växer och tar mer ansvar.
Det bästa är att nu VILL hon plugga.
Så bra så bra.
Håll tummarna för att det håller i sig.
Högstadiets slapphet vill jag inte veta av igen. Inte Hallon heller tror jag faktiskt.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback