Kreativa bussval och andra val

Hallon med kompis trodde de skulle sova över hos, för mig totalt obekant, kompis i stan igår. Meddelad per sms tänkte de komma undan med det.
En del knorrande när jag ifrågasatte övernattningen.
Men jag var bestämd: de skulle hem!!
Jag hade ansvar för kompisen också, för mamman var bortrest.
Så, jag meddelade vilken nattbuss de skulle ta för att slippa mer irrande i stan på natten.
Men jag känner min dotter, så jag ringde för att kolla att de kommit med bussen.
Nej, vi tog en annan väg, för några andra skulle åt det hållet, sa hon och tyckte hon var rätt fiffig.
Men unge! Därifrån går inga bussar på natten! Va? Gör det inte? Nähä, men de vi åkte med skulle ju ta en buss. Sen att de inte bor på samma ställe som oss är väl inget att bry sig om. Eller?
Jag orkade inte  med fler irrningar och förseningar och att vänta på långpromenerande tjejer från hållplatser far away from home.
Så jag tog helt enkelt bilen och åkte och hämtade dem.
Skönt. Tjejerna hemma. Sov gott!

Imorse var inte kompisen här!
Tydligen hade hon åkt hem tidigt imorse. Men vad vet jag? Giv mig styrka!
Smultron är inte hemma än....
Sms:et med besked om var hon var kom imorse efter jag ringt två gånger utan svar.

Vad är det för skitungar jag har, undrar jag ibland???

Idag ska vi rösta, Smultron som yngsta röstande och så jag då. Som virrar mellan partierna som värsta slalomåkaren, olika från val till val.
Jag tänker INTE rösta på samma parti i riksdagsvalet som i kommunalvalet. Faktiskt inte ens samma block! Är jag galen? Nä, bara missnöjd med vad de har att komma med. Så jag blandar lite.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback