Hallon på vift

Nyss hemkommen från födelsedagskalas sitter Hallon vid datorn och Smultron är ute med kompis en liten sväng utanför huset.
Det tyder på en lugn kväll, men vem vet vad teenisarna får för infall.
Igår var det smått panik ett tag faktiskt.
Hallons mobil var urladdad och laddaren var på vift.
Vi bestämde inte exakt vilken tid hon skulle komma hem, utan hon skulle höra av sig när hon kom till en kompis, och berätta när sista bussen gick.
Ingen Hallon hördes av, men hon hade ju lämnat mobilnummer till nya klasskompisen. Så jag ringde. Och kom till en kvinna i Småland!!!
Jahapp, snopet! Men jag visste ju var de skulle som första anhalt, så jag ringde dit - inga teenisar kvar överhuvud taget i det hemmet när föräldrarna kom hem. Så jag fick mobilnummer till dottern i huset. Ringde henne, men min Hallon var inte med där och hade inte kommit hem till henne alls under kvällen. En liiiiten aning panik börjar smyga sig fram, men bara lite än så länge. Jag frågade om hon visste var Hallon var i så fall. Hon gissade på en gammal klasskompis.
Jag är verkligen glad att jag sparat alla gamla fritidslistor och telefonnummer, för de kommer till pass lite då och då!
RIngde alltså gamla klasskompisen, som svarade, men hon hade ingen aning om var Hallon var eller hade varit under kvällen.
Oj oj, försökte klura lite på det felaktiga telefonnumret, men hur skulle jag möjligen kunna gissa vilken siffra som var fel??
Ringde Hallons bästis. Hon var hemma och var sjuk och visste inte mer än jag.
Tillbaks på ruta ett!!
Då, då fick jag ett av mina smarta infall och bläddrade igenom listorna i min egen mobil för att se om möjligen Hallon hade ringt ett nummer som liknade det felaktiga till nya klasskompisen.
BINGO!
En lättnadens suck.
Ringde numret och fick tag på nya klasskompisen, som iochförsig inte var tillsammans med Hallon just då, men hade varit det tidigare under kvällen, och visste vem hon var med nu, nämligen en annan ny klasskompis och till henne fick jag numret.
Tack snälla.
Ringde dit. Tror någon att Hallon var med den andra nya klasskompisen??
Det var hon!
Spårad, och skulle höra av sig när de kom fram till en annan kompis. (herregud! gör de inte annat än förflyttar sig mellan kompisar hela kvällarna?? Från f.d ff till ny ff kanske)
Hon ringde och meddelade när sista bussen skulle gå och kom sen också hem med den bussen.

En inte alltför tokig kväll när allt kom omkring!

Nu är alla nya nummer inlagda i mobilen, 3 st bara från igår!  Och jag passade på att lägga in dem som stod på en lapp på kylskåpet också.

Vem vet när de kan komma till pass!

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag har faktist köpt sådana pennor redan, men med min ickeexisterande pyssel-fantasi så har jag inte änvänt dem till mer än att skriva vilka som är med på bilderna och lite när de är ifrån.
Man skulle kunna kalla mig pysselhandikappad eftersom jag inte haft en tanke på denna ide tidigare =)

Tack så mycket för tipset!

Postat av: Petra

Förövrigt så länkade jag till din sida =)

2006-09-10 @ 23:24:54
URL: http://www.whoppe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback