Glad och tacksam? Ehhh...

Imorgon ska vi göra något väldigt inspirerande, jag, mina döttrar och deras far.
Vi ska lära oss studieteknik!
Det kostar en del, men jag hoppas det kan ge tjejerna inspiration och idéer på hur man kan plugga bättre, effektivare, kanske roligare.
Tror nån att de bedårande små flickorna uppskattar min kluriga idé?
Knappast!
Jag kräver faktiskt att de ska ge det en ordentlig chans, och vara pigga och allerta imorgon.
Smultron ska ut ikväll, henne går inte att stoppa om man inte binder fast henne. Och det har jag ingen lust att göra. Det skulle bli ett fasansfullt skrik och vrål här hemma i så fall. Och jag vill ha en lugn och skön fredagkväll. (Förresten är hon starkare än jag)
Alltså går hon ut och festar!
Hon gör som hon vill, men kravet består: hon ska vara pigg och allert imorgon! Basta!!
Hallons festande verkar utebli, men än är det inte tid att ropa hej. Msn:en plingar och telefonen ringer i ett, så nåt lurt är det på gång, även om det som planerades igår verkar ha gått i stöpet.
Men jag är så van så jag bara ler.
Sitter här och ler som ett fån så länge livet leker.
Varför ta ut skit och elände i förskott?
Näe tack. Sånt försöker jag undvika!

Nu ska jag ha kul!
Hmmm, var ska jag börja.
Joo! med att se klart valdebatten kanske. Festligt värre!!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback