Svindyr kamera har lagt av

Nu har kameran lagt av. Bara sådär.
Den låtsas ta ett kort, sen fastnar den i nån blinkande fas som aldrig går över förrän man plockar ur batterierna.
Ska det vara så Sverker?
Säg nu inte att digitalkameror är samma skrot och korn som mobiltelefoner, som håller högst 2-3 år.
Då blir jag deprimerad!
Den var ju svindyr min kamera.
Jag fick pengar och presentkort på en födelsedag för snart 3 år sen, och köpte sen kameran runt årsskiftet. Den är alltså inte ens 3 år gammal.
Är det så dålig kvalitet på dem?
I så fall är det ju verkligen ingen idé att lägga ut många kronor på en.
Däremot kan det nog vara idé med tilläggsförsäkring på 3 år om det finns.
Nu vet jag inte vad jag ska göra.
Jag kan omöjligt köpa ny telefon. För dyrt. Trots alla presentkort, så fick jag ändå lägga till en hel del själv. Det var minneskort för 700 kr, väska 200 kr, laddningsbara batterier för flera hundra och laddare och hur mycket som helst mer och så en del för själva kameran också.
Nu har minneskortet sjunkit drastiskt i pris sen jag köpte. Alltid nåt.

Varför är alla dyra grejer så dåliga nu för tiden?

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback