Sjung- och danskväll

Ikväll var en sån kväll som man önskar sig oftare.
En kväll som jag kommer längta efter när tjejerna flyttat.
En sån kväll som kan få mig att känna att de aldrig får flytta.
Fast inte var kvällen så märkvärdig egentligen.

Jag storhandlade på Willys.
På vägen hem ringde jag för att få kassbärarhjälp.
Jag lassade ur kassarna och parkerade, det tog väl en minut.
När jag kom tillbaka var redan hälften uppburet!
Hoppsan! Positiva överraskingar kan jag inte få nog av.
Tog resten och gick upp.
Jag hörde antydningar och annat, bl.a en slängd sko, som tydde på att det hade bråkats, men varför låtsas om sånt. Nu var det rätt lugnt.
Sen visade sig mina allra härligaste tjejer!
Vi plockade ur kassar och in i skåpen, diskmaskinen plockades ur och i, tvätten var tvättad (!) och togs om hand, musiken dånade och tjejerna sjöng så högt så man kunde få örsprång, men så glatt så man började dansa och samtidigt for vi runt varandra utan att stöta oss, bara plockade undan och fixade sallad och gjorde nytta och lagade mat och hela tiden sjöngs det.
Det var så hela kvällen.
Vi var lyckliga familjen! Eller vi ÄR ju lyckliga familjen.
Fin middag med levande ljus och god fredagsmat.
Glada tjejer som det gick att ha diskussioner med. Politiska t.om, hur bra ÄR egentligen nya regeringen?
Och jag blev glad och erbjöd mig att skjutsa Smultron som var lite sen, så då blev hon glad, och båda tjejerna fick hårspray från Willys och då blev de glada och vi bara överöste varandra med gladhet och positivitet så hela hemmet hade en positiv tryckvåg som bara förökade sig.
Precis samma sak som kan hända med negativa tryckvågor! Och det är INTE så kul när de fortplantar sig! Men nu är allt toppen!
Och båda tjejerna ska, utan knot, ta sista bussen hem! Men herregud! Förekommer sånt? Jag är helt förstummad!
Min härligaste kväll på länge.
Ingen kan ta det ifrån mig!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback