Men tänk på oss då! Vi vill också!

På tv just nu: debattprogram om barnuppfostran.
Och annars går det nannyprogram på både engelska och svenska, nannyakut och debattartiklar om curlingföräldrar, nätföräldrar och tidningshyllorna bara väller över av alla föräldratidningar.
Till skillnad mot för några år sen, när det bara fanns Vi föräldrar.
Jag undrar om alla dessa program hjälper föräldrar eller bara gör dem förvirrade? De ger ju ändå en del tips.
Allt sånt som dyker upp kommer alltid liiiite lite för sent för mig.
Även barnprylar. Som man iofs klarade sig bra utan.
T.ex lekpalats och lekställen var man än kommer. Små lekhörnor på restauranger.
Det enda som fanns när mina barn var små var bollhavet på Ikea.
Punkt.
Där fick de små telningarna roa sig när mamma hastade runt för att köpa lite servietter.

Men nu skulle det finnas något för tonårsföräldrar.
Något nätverk, tidningar, frågestunder på radion, tv-program med tips hur man ställer sig när det plötsligt bara står en kaxig tonåring i ens hall och tänker dra iväg utan att säga vart.
Ska det också komma för sent för mig och alla andra med ungar som föddes i förra århundradets babyboom runt 1990?
Jag har faktiskt fått en förfrågan om att ställa upp i ett radioprogram om tonåringar, men är lite feg, vet inte om jag vågar.
Jag funderar vidare. Antagligen tills det blir för sent...

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Odd

Hej, påminner bara om mitt intresse av att hitta föräldrar med tonårsbarn för spännande UR-reportage i radio.
Odd ([email protected])

2006-10-03 @ 13:53:09
Postat av: Snigel

Jag vill bara ge dig ett gott råd på vägen genom tonåren (barnens, inte dina):

Kom ihåg att som tonårsförälder har du bara två fel; allt du gör och allt du säger.

Tänk på det när det är som stormigast! *kram* (Och, du - det går över! Det är som med blöjåldern, det tar några år och sen är allt bra.)

Postat av: Blomma

Tack Snigel för uppmuntran.
Det behöver man lite då och då. Jag tycker ändå att jag borde ha kommit igenom det mesta, men så är det inte. Det dyker hela tiden upp nya konflikter.

2006-10-04 @ 09:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback