Lättövertalad 2

Och Smultron tjatade sig till min mascara!
Som jag hade bestämt mig för att inte låna ut.
Jag kommer ihåg min pojkvän i gymnasiet.
Jag tyckte han var så enormt tjatig och jobbig mot sin mamma, men det fanns en anledning. Det lönade sig! Till slut gav hon alltid med sig! Fast då hade han tjatat öronen av alla i närheten.
Jag tänkte att så skulle jag ALDRIG bli som mamma!
Och jag har hållt det löftet tills nån gång när tjejerna här hemma blivit tonåringar och man till slut inte orkar stå emot mer. Efter några såna eftergifter, så tjatar de desto mer.
Fast när jag väl bestämt mig ordentligt, så får det bli så. Och det märker de. Själv märker jag ingen skillnad på hur jag låter, men det gör de.
Men idag orkade jag inte bry mig.

En trött mamma är sällan konsekvent.
En pigg och utvilad och skärpt mamma orkar stå emot det mesta. Det är alltså så man alltid ska vara, hur nu det ska gå till.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback