Kameratips för digitalare

Min trasiga kamera är hel igen!
Jag bara måste dela med mig av min nyvunna kunskap som den snälla människan på Expert hjälpte mig med.
Jag gick ju dit med kameran, och tänkte att de kanske faktiskt kunde ha någon kamerakunnig expert i butiken, som kanske kanske kunde fixa min kamera, eller iallafall säga att den var fullständigt kaputt. Så jag visste om jag skulle sörja eller inte.
Jag fick ju guida experten lite grand, men när jag själv började spåna på om det kunde var nåt med minneskortet, Då! kom han på nåt, experten!
Han frågade om jag hade formaterat minneskortet nån gång.
Självklart inte! Jag visste inte ens vad det var, eller att man överhuvudtaget kunde göra det. Och varför i jessenamn skulle jag göra det? Kameran fungerade ju. Iallafall nyss...

Men så här är det enligt experten:
Minneskorten måste formateras då och då, för att ta bort rester av gamla raderade kort.
SÅ nu är det gjort.
Och nu fungerar kameran.

Det är så trevligt när saker fungerar. Det är ju därför jag en gång köpt dem!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback