Jag vände i dörren

Jag hade lämnat lägenheten i Smultrons våld i lördags.
De skulle vara här ett tag och sen dra vidare.
De vanliga kompisarna trodde jag då. Alltså 4-5 st.
Men de var visst 11. Nåja, de kunde varit 100 också!
Vi bestämde igår att jag kommer hem söndag kl 16, så hinner de vakna och plocka undan i lugn och ro.
Jag kom hem en kvart innan, och Smultron var uppe och mötte mig i dörren med orolig blick och sa stressat -Gå inte in i köket, vi är inte klara än. Så försvann hon snabbt som en vind in i köket och drog igen dörren efter sig.
Jahapp, jag var ju lite tidig, så det var väl bra om de var igång ändå. Men jag var hungrig och ville in i köket.
Efter att ha plöjt mig igenom hallen, som man knappt  kom in i för alla skor och kassar och jag vet inte vad, så började jag känna en viss irritation.
I vardagsrummet satt Hallon med kompis och smaskade i sig det sista ur några skålar, med kastruller och annat över hela bordet.
Då fick jag nog. Började skälla och bråka och sa att jag går ut och promenerar och när jag är tillbaka, då är ni banne mig klara!!!
Smet in i köket och roffade åt mig ett päron och sen ut i skogen och luffade runt. 
Jag gick med arga steg tills all ilska runnit av mig.
Mötte några kossor i skogen!! Mycket märkligt!
Sen började det regna.

När jag kom hem igen var det rätt fint.
Ett trasigt Ikea-glas var nog den enda bestående skadan, så det var rätt ok ändå.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: fusk p

Vilken dag...fast kossor i skogen verkar rätt intressant.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback