Hyresrätt är bäst!

Jag passade på att ta hit fastighetsskötaren för att fixa en del grejer här hemma.
Det är så perfekt när man själv inte har tid eller lust eller ibland inte råd att fixa läckande kranar och annat. T.ex fick jag en ny spis i början av året. Riktigt uppiggande.
Jag tror nästan att jag ska lyckas med att få ett nytt köksgolv också, men för att vara taktisk är det bättre att vänta till februari när den nya budgeten är påfylld med reparationspengar.
Egentligen är det bara tre år kvar tills golvet ska bytas.
Men vadå!
Tre långa år!
Jag tar det hellre i februari om det går.
En skarv är öppen så när jag ska skura och svabba (som jag verkligen gör ofta. inte!) då kan det ju faktiskt bli vattenskador.
Nu är det så att jag inte bara utnyttjar mina små rättigheter i små små doser, utan jag har faktiskt målat två rum också. Så snyggt blev det. Smultrons rum, som hon hjälpte till med, och mitt sovrum.

Jag vill ha kvar hyresrätterna!
De är så bra.
När jag var nyskild och hade fått tag på en lägenhet och var så nöjd, så började snacket om att de skulle sälja ut lägenheterna.
Jag höll ju på att få panik.
 Var skulle jag då ta vägen?
Flytta hem tillföräldrarna med två ungar?
Och när mina barn ska flytta. Ska jag då köpa tre lägenheter på en gång inkl min egen? Knappast.
Nej, det är faktiskt nödvändigt att ha kvar hyresrätterna.
Bostadsrätter finns ju, och om det behövs fler, så är det väl bara att bygga.
Och då bygga alla sorters rätter.
Upp till kamp!
Låt hyresrätterna vara!!!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback