En fastighetsskötare kom förbi

En gång till idag kom han och fixade lite grejer, min snälla fastighetsgubbe.
Jag småpratade lite (för mycket?) med honom.
Kom ju på både det ena och det andra.
- Ja just det, det är ju en trasig lampa där ute också. Fixar ni det, ni fastighetsskötare?
- Och såna här små djur du vet, typ pälsängrar. Har du nåt spray för sånt?

Han tyckte jag skulle ringa Anticimex, för tydligen har vi avtal med dem.

Men sen! Sen när han skulle in i Smultrons rum och skruva upp några små garderobslås. Då hände nåt!
Jag försökte redan innan han gick in att ursäkta mig och säga att där inne, där bor det en TONÅRING!
Så jag ska försöka röja en liten gång så du kommer fram.
Men sen när han gick in.
Då tittade han på klädhögen och log lite snett och sa:
- Det är där pälsängrarna kommer ifrån. Om man rensar upp alla kläder från alla golv så ger de upp efter ett tag och försvinner.

Jaha.
Och jag som trodde jag skulle kunna utrota dem eller spraya ihjäl dem.
Men om kläderna ska upp från tjejernas golv och aldrig mer få hamna där, då är det rätt kört.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Sara

Jo de trivs i klädhögar *ryser*
Att lägga textiler i frysen brukar också funka.
Ger upp tror jag aldrig att de gör helt.

Postat av: Blomma

Nej, de kanske inte gör det. Jag tror jag ringer Anticimex ändå.
Fast man ser dem inte i flock direkt. Bara hittar nån utspridd fet rackare nån gång då och då, ibland inte på flera veckor eller månader. Men de gömmer sig väl nånstans de små filurerna...

2006-10-04 @ 22:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback