Cykeltok

Jag klurade på var jag skulle gå idag, men kom istället fram till att jag cyklar in till stan!
Så! Från mitt förortsförråd plockades den nyrenoverade cykeln fram.
En cykelkarta fick också följa med.
Det var inte så lätt att följa den där cykelkartan, för vägarna stod inte utskrivna, bara ritade.
På ett ställe hade jag verkligen ingen aning om jag skulle åt höger, vänster, framåt eller bakåt!
Fullständigt förvirrad vände jag och vred på kartan och försökte förstå, men jag gav upp och frågade en snäll gammal man istället. Han visste en så bra cykelväg så jag kom nog rätt just där, men innan körde jag lite onödiga omvägar. Tyckte jag kom till samma plats två gånger t.o.m!
Sen när jag kände igen mig var det bara skönt att cykla fram längs med vattnet.
Fikade i solen och tog mig sen hem med kommunala medel. Cykeln med.

Så rosiga kinder har jag idag.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback