Betalar inte folk Tv-licens?

Eller är det bara politiker som tycker att de kan välja att inte betala?
Jag betalar självklart.
Jag trodde alla gjorde det, godtrogen som jag är.
Men herregud, vem vill ha en snigel på ögat!?
Jag vet ingen som inte betalar. Eller är det så att om man inte betalar så är det inget man talar stort och brett om, utan det kommer bara fram om man blir granskad.

Jag gjorde ett litet politikertest de hade i nån webtidning, Aftonbladet tror jag. Enligt det testet kunde jag inte bli politiker för att jag hade anlitat svart arbetskraft.
Jo, det är sant!
Jag anlitar ständigt bilmekaniker svart.
Den mannen har räddad mitt liv, kan man säga.
Hur skulle jag annars haft råd, under en viss tid i mitt liv, att ha bil?
Skjutsa barn hit och dit och handla och fixa, åka på semester, ett måste!
Visst borde man kunna klara sig utan, men det kan inte jag.

Så alltså kan jag inte bli politiker.
Undrar hur många som klarar ett sånt test...
Inte många politiker vi får kvar snart.
Fast jag tycker nog att de ändå kunde betala TV-licenserna!

/Blomma

Kommentarer
Postat av: caroline

fattar inte att de rika politikerna inte betalar tv licens helt sjukt hade fattat om de var fattiga ensamstående mammor eller nåt

Postat av: epileptikern

Och jag som just satt och undrade: vem fan BETALAR licensen?

2006-10-14 @ 01:43:38
URL: http://dotquixote.blogspot.com
Postat av: Milla

Jag vet många i min närhet som inte betalar licensen. Det har inte med pengar att göra utan av mer en slags protest-princip (fånigt jag vet) och faktiskt kan man börja fundera, typ hur många hämtar inte musik och film på nätet fast man inte får... Det mediala börjar gå mot ett paradigmskifte och TV-licensen är en del av det...

2006-10-14 @ 17:57:52
URL: http://millaflower.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback