Temperaturskiftningar i mitt inre

En liten unge tänker sova borta hos, för mig okänd, person med en iochförsig känd person också.
Jag vrider och vänder på det och undrar och oroar mig.
Vill ha telefonnumret dit.
Vill ha adressen.
Gillar inte riktigt läget.
Ringer pappan för att höra hur det gick när hon sov där en gång förut och då gick det visst bra.
Nåja, jag får nog ge mig.
Bara jag får numret och adressen så ska det gå bra.
Men oroar mig gör jag såklart ändå.
Det finns grabbar med i bilden.
Äldre grabbar.
Och äldre grabbar brukar festa tror jag som inte tror ungdomar är oskyldiga änglar. Och när man festar kan man göra saker man ångrar. Har jag hört.
Jag får lita på henne. Det var väl ändå ett tag sen hon gjorde bort sig?
Ok.
Jag kan ju ringa då och då och kolla läget.
Men DÅ!!
Då ringer min lilla älsklingsunge och säger att hon tar sista bussen hem!
Vad hände egentligen?
Den bästa överraskningen hittills ikväll!
Jag hoppas den får bestå!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback