Snabbare än blixten tydligen!

Min kära lilla Hallontjej ska läsa en engelsk bok och redovisa på tisdag.
Hon är nästan klar säger hon.
Tänkte provredovisa för mig imorgon.
Vad skönt, tänkte jag, hon har koll på sina läxor och planerar i tid. Boken har legat framme ett tag och hon har läst lite på höstlovet. Duktig tjej tror mamma då!
Men så kikade jag lite i boken, och hon har bara läst några få kapitel, typ 10%.
Jag frågade hur hon tänkt sig och fick en sur blick och slängd mössa åt mig.
Det är lugnt! säger hon bara.
Ja ja, vi får väl se.
Det ska bli spännande att få gå på utvecklingssamtal med hennes lärare. Jag har verkligen ingen aning om hur det går.
Hon pluggar helt klart mer än i högstadiet, men det säger inte mycket. Den skolan funkade riktigt illa, med avsatt rektor till följd.
Jag hoppas på henne och tror och vill att det ska gå bra i skolan. Det går ju inte att höka över henne hela tiden och spana på hennes skolsida om varenda läxa. Hon måste själv få ha koll på det.
Som sagt, så har hon ändå helt klart bättre koll än förr, men jag är inte så säker hur långt det räcker.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback