Slarvisar

Tråkig mamma som jag är så säger jag alltför ofta:
-Kan du plocka undan här efter dig innan du går?
-MEN JAG MÅSTE GÅ NUUUUUU. JAG HINNER INTE!!
eller
-JAG SKA GÅ OM 9 MINUTER. OCH JAG MÅSTE DUSCHA FÖRST!!!
Ungefär så.
Men chatta hinner de med!
Precis allt utom att ta undan efter sig, är prioriterat av teenisarna.
En liten vana som Smultron har, är att stå vid köksbänken och hyvla bort ostkanter som hon sen lämnar kvar. Jag bara undrar, MÅSTE man ta bort kanterna varje dag? Hinner det bildas nya kanter under natten?
Och om man nu ställer in osten i kylen, kan man inte slänga kanterna samtidigt?
Hallon lämnar mackkanter på brickor istället.
Jag vet iallafall vem jag ska gå på, beroende vilka kanter jag hittar.

Ja, ja, har man inte större problem än ostkanter och stök, då är det väl rätt ok ändå.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback